Produkt nr 1: opis kompetencji w zakresie polskiego języka migowego


Opis kompetencji w zakresie polskiego języka migowego (poziom A1 i A2) będzie pierwszą ogólnodostępną podstawą nauczania polskiego języka migowego dla uczniów szkół. W trakcie pracy będziemy korzystać z dokumentu „Języki migowe i Europejski System Opisu Kształcenia Językowego. Wspólne wskaźniki poziomów biegłości językowej” (powstałego w ramach projektu PROSIGN realizowanego w Europejskim Centrum Języków Nowożytnych Rady Europy).

W
powyższym podejściu do opisu kompetencji językowych przyjęto
następujące założenia:

  • akty
    komunikacyjne mają charakter zadaniowy; do ich wykonywania
    potrzebne są zarówno kompetencje językowe jak i kompetencje
    ogólne,
  • językowa
    kompetencja komunikacyjna składa się z komponentów językowych,
    pragmatycznych i socjolingwistycznych
  • czynności
    językowe to nadawanie, odbieranie, mediacja i interakcja

  • 4
    stref życia: publiczna, prywatna, zawodowa, edukacyjna
  • pojęcia:
    zadanie, strategia, tekst.