Wymiana informacji

Potrafi określać czas przy użyciu takich wyrażeń, jak np. CO- PONIEDZIAŁEK-O-15.00, W-LISTOPADZIE-ZESZŁEGO-ROKU itp.

Potrafi zadawać proste pytania o przebieg zdarzeń i odpowiadać na nie, np. zapytać, gdzie i kiedy coś miało miejsce, kto tam był i co się działo.

Potrafi udzielać informacji o sobie oraz pytać o podobne informacje innych.

Potrafi udzielać wskazówek dotyczących mapy lub planu, a także stosować się do nich.

Potrafi pytać o to, co inni robią w pracy i w czasie wolnym oraz odpowiadać na tego typu pytania.

Potrafi dokonywać wymiany informacji na znane sobie, rutynowe tematy.

Potrafi uczestniczyć w wykonywaniu prostych i rutynowych zadań wymagających prostej i bezpośredniej wymiany informacji.

Potrafi udzielać wskazówek i instrukcji, np. wskazywać drogę, a także stosować się do nich.

Potrafi zadawać pytania dotyczące planowania i intencji i na nie odpowiadać.

Potrafi zadawać pytania o sposoby spędzania czasu wolnego i o wydarzenia z przeszłości oraz odpowiadać na nie.

Potrafi zadawać pytania dotyczące zwyczajów i rutynowych czynności oraz odpowiadać na tego typu pytania.

Radzi sobie z praktycznymi potrzebami dnia codziennego: wyszukiwaniem i przekazywaniem prostych, konkretnych informacji.

Rozumie wystarczająco dużo, aby bez wysiłku prowadzić proste, rutynowe wymiany zdań.