Potrafi określać czas przy użyciu takich wyrażeń, jak np. CO- PONIEDZIAŁEK-O-15.00, W-LISTOPADZIE-ZESZŁEGO-ROKU itp.
Potrafi zadawać proste pytania o przebieg zdarzeń i odpowiadać na nie, np. zapytać, gdzie i kiedy coś miało miejsce, kto tam był i co się działo.
Potrafi udzielać informacji o sobie oraz pytać o podobne informacje innych.
Potrafi udzielać wskazówek dotyczących mapy lub planu, a także stosować się do nich.
Potrafi pytać o to, co inni robią w pracy i w czasie wolnym oraz odpowiadać na tego typu pytania.
Potrafi dokonywać wymiany informacji na znane sobie, rutynowe tematy.
Potrafi uczestniczyć w wykonywaniu prostych i rutynowych zadań wymagających prostej i bezpośredniej wymiany informacji.
Potrafi udzielać wskazówek i instrukcji, np. wskazywać drogę, a także stosować się do nich.
Potrafi zadawać pytania dotyczące planowania i intencji i na nie odpowiadać.
Potrafi zadawać pytania o sposoby spędzania czasu wolnego i o wydarzenia z przeszłości oraz odpowiadać na nie.
Potrafi zadawać pytania dotyczące zwyczajów i rutynowych czynności oraz odpowiadać na tego typu pytania.
Radzi sobie z praktycznymi potrzebami dnia codziennego: wyszukiwaniem i przekazywaniem prostych, konkretnych informacji.
Rozumie wystarczająco dużo, aby bez wysiłku prowadzić proste, rutynowe wymiany zdań.